Projeler
E-mobil uygulamalar için HUB motor tasarımı ve üretimi
E-mobil uygulamaları kapsamında kullanılan özgün bir HUB motoru tasarımının gerçekleştirilmesi ve tasarım detayları incelenecektir.
2024-03-26 14:50:31
Diğer (Ulusal)
Devam Ediyor
Kaynak Makinası için Amorf Transformatör Tasarımı ve Analizi
Transformatör çağdaş elektrik güç sistemlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Kısaca işlevi, düşük akımlı yüksek gerilimli elektriği, hemen hiç enerji kaybı olmaksızın yüksek akımlı düşük gerilimli duruma (veya tam tersi) dönüştürmektir. Elektrik güç sistemlerindeki rolüne ek olarak, transformatörler elektrikle çalışan birçok aracın tamamlayıcı elemanıdır.
Pek çok kullanım yerine sahip transformatörlerin boyutları küçük olabildiği gibi, 500 ton ağırlığında olanları da vardır. Transformatörün temel işlevini 1831'de elektrik alanında ilk çalışmaları yapmakta olan İngiliz fizikçi Michael Faraday bulmuştur. Elli yıl kadar sonra da çağdaş örneğinin gerekli tüm elemanlarına sahip, kullanışlı transformatör ortaya çıkmıştır. Yüzyılın sonlarında değişken akımlı güç sistemleri tüm dünyada kullanılmaya başlamış ve transformatörler elektrik iletim ve dağıtımında anahtar rolünü üstlenmişlerdir. Bu açıdan bakıldığında transformatörler 100 yıllık bir tarihsel gelişmeye sahiptir. Bu süre içinde transformatörler sürekli geliştirildi ve yenilendi; fakat temel transformatör tasarım ve uygulama mantığı esasen aynen süregeldi.
Son elli yıldaki çalışmalar, transformatörde kullanılabilecek çeşitli manyetik malzemeler ve üretim teknikleri üzerinde yoğunlaşmıştır. Günümüzde ise çalışmalar, transformatörün çalışma koşullarının iyileştirilmesi, geçici durumlardaki tepkisi, oluşabilecek hasarlar ve hasar analizi, ekonomiklik ve bunlara uygun olarak yapılabilecek yeni tasarımlar üzerinde yoğunlaşmıştır.
Bu projede elektronik kaynak makinalarında yaygın olarak kullanılan silisli saç malzemeden tasarlanan kaynak makinası transformatörü ile amorf malzemenin kullanıldığı transformatörün yapısal olarak FEM Yöntemi ile analizleri ve performans karşılaştırılmasına yer verilmektedir.
Bu proje kapsamında yapılacak olan çalışmalarda İstanbul Gedik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Laboratuvarı ve İstanbul Gedik Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Laboratuvarları kullanılacaktır. Yapılacak olan çalışmalarda öğrencilere İstanbul Gedik Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü başkanı Prof. Dr. FERİHA ERFAN KUYUMCU ve İstanbul Gedik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. MURAT DANIŞMAN yardımcı olacaklardır. Proje kapsamında yapılacak olan çalışmaların detayları İş–Zaman çizelgesinde verilmektedir.
2023-11-08 16:37:41
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
İnsansız Sualtı Araçları İçin BLDC Motor Tasarımı Ve Üretimi
Sabit mıknatıslı fırçasız doğru akım motorlar (BLDC), rotor üzerindeki sabit mıknatıslar ile stator sargılarının etkileşime girerek hareketin sağlandığı motorlardır. Asenkron motorlardan farklı olarak döner alan ve rotor devri birlikte ilerlemektedir. Klasik doğru akım motorlarından farkı ise, rotorunda sargı bulunmamaktadır, rotorunda sabit mıknatıslar yer alır. Bu durum fırçaları ortadan kaldırmak gibi avantajlar getirse de sürücüsüz çalıştırılamamak gibi sorunları da beraberinde doğurur. Sürücüler ve sabit mıknatıslar maliyet artışı gibi dezavantajlara sebep olur. BLDC motorlar in runner (içten rotorlu), out runner (dıştan rotorlu) veya disk tipi şeklinde mekanik tasarım olarak üç farklı tipten oluşur.[1]
Bir DC makinada, endüvideki bir bobinde, akımın yön değiştirmesi gerekmektedir. Sürekli mıknatıslı fırçasız doğru akım motorlarında oluşan statordaki hava aralığı akısı trapezoidaldir, oluşacak mıknatıs magnetik gerilimi (MMK) ise sabit bir hızla dönmeyecektir.
BLDC motorlarının çalışması, fırçalı DC motorlarının çalışmasının karakteristik olarak aynısıdır. BLDC motorlarda, sabit mıknatıslı bir rotor yapısı olup fırça ve kolektör düzenekleri olmadığından uyartımda bunların vazifesi yoktur. Fırçasız DC motorlarda kullanılan mıknatısların yüksek enerjili formasyonlarının üretimi ile bu motorlar daha da kullanılır hale gelmiştir. BLDC motorların stator ve rotoru bir AC makinası gibi olup bununla birlikte, yarı iletken malzemelerden teşekkül eden bir inverter ve rotor pozisyon sensörlerinin bir araya gelmesiyle oluşan bir yapıdır.[3]
Bu projede BLDC motorların yapılarından, çalışma prensiplerinden, avantaj ve dezavantajlarından bahsedilecek, örnek bir out runner BLDC tasarımı ve imalatı detayları ile sunulmaktadır.
2023-10-18 13:15:34
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
E-Çekirdek Çapraz Akı Makinasının Gözlemci Tabanlı Sensörsüz Kontrolü
1002 - Hızlı Destek
2023-10-18 12:46:45
TÜBİTAK PROJESİ
Tamamlandı
GDK201702-BA002
SabitMıknatıslı Fırçasız DC Motor Sürücü Tasarımı
2022-10-12 14:44:58
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Akademik Proje Danışmanlığı Proje Numarası 7150940Sıfır Emisyonlu Yeşil Enerji Tahrikli ve 100 Geri Dönüştürülebilir Materyalden Gezi Teknesi Geliştirilmesi 12 ay BERING NAVAL YATÇILIK SAN TİC LTD ŞTİ
Sıfır Emisyonlu, Yeşil Enerji Tahrikli ve %100 Geri Dönüştürülebilir Materyalden Gezi Teknesi Geliştirilmesi
2022-09-06 14:39:23
TÜBİTAK PROJESİ
Tamamlandı
GDK201702-BA001
Yüksek Güç Roket Tasarımı
2022-08-01 12:26:12
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
An Investigate and Design a New High Performance Switched Reluctance Motor for Battery Road Vehicle Applications
2016-07-18 15:16:17
Diğer (Uluslararası)
Tamamlandı
Design and Implementation of a High Power to Weight Ratio PSRM Drive
Yeni bir yüksek performanslı darbeli bir senkron relüktans motorunun tasarımı ve kontrol devresinin dizaynı
2016-07-18 15:14:13
Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar
Tamamlandı
1 kW değerinde Anahtarlı Relüktans Motorun İmalatı ve Konverter Tasarımı
2016-01-16 22:26:21
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Dış Rotorlu Anahtarlı Relüktans Motoru Tasarımı ve Kontrolü 2005 56
2016-01-16 22:23:22
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Dahili Sürekli Mıknatıslı Senkron Motorun Birleşik Gözlemleyici Tabanlı Algılayıcısız Denetimi Proje No 2010 029
2016-01-16 22:18:18
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Akademik Proje Danışmanlığı LUCAS Elektrik Tübitak Proje No 7140880Yeni Nesil Redüktörlü Marş Motoru Tasarımı ve Prototip İmalatı
YENİ NESİL REDÜKTÖRLÜ MARŞ MARŞ MOTORUNUN MAXWELL PROGRAMI İLE TASARIMI VE ANALİZİ
2016-01-16 22:11:57
TÜBİTAK PROJESİ
Tamamlandı