Projeler
Makine Öğrenimi Algoritmaları ile Log Kayıtları Kullanılarak Siber Saldırıların Tespiti
Ağ teknolojilerindeki hızlı gelişmeler ve ağlar üzerinde aktarılan verilerin miktarı ve kapsamı her geçen gün artmaktadır. Bu duruma bağlı olarak siber tehdit ve saldırıların yoğunluğu ve karmaşıklığı da genişlemektedir. Sürekli artan ağ yoğunluğu, siber güvenlik uzmanlarının ağdaki her hareketi izlemesini zorlaştırıyor. Daha sık ve karmaşık siber saldırılar, ağ olaylarındaki anormalliklerin tespitini ve tanımlanmasını daha karmaşık hale getiriyor. Makine öğrenimi, siber saldırıların algılanmasını otomatikleştirmek ve saldırı türlerini hızlı bir şekilde tahmin etmek ve analiz etmek için çeşitli araçlar ve teknikler sunmaktadır. Bu çalışma, siber saldırıları tespit etmek için makine öğrenimi algoritmaları ile log kayıtlarını kullanmayı amaçlamaktadır. Saldırıları tespit etmek için kullanılan makine öğrenimi yöntemlerine yönelik yaklaşımları tartışmaktadır. Veri madenciliği yöntemleri kullanılarak web loglarının 3 aşamada analizi yapılmıştır. Birinci aşamada genel istatistiksel analiz, ikinci aşamada web robotlarının isteklerinin temizlenmesiyle sadece kullanıcılara ait logların analizi ve son aşamada da saldırı tespit edilmesine yönelik analiz yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, sistem bant genişliğinin daha verimli kullanılması ve olası siber saldırıların önceden tahmin edilerek önlenmesi hedeflenmektedir.
2025-10-01 08:49:35
ARAŞTIRMA PROJESİ
Tamamlandı
Üniversite Ögrencilerinin Yapay Zeka Uygulamalarına Karsı
Tutumlarının Incelenmesi
Yapay zeka (YZ), insanların hayatlarını iyilestirmek için insan karar
alma süreçlerini simüle etmek için gelismeye devam etmektedir.
Akıllı kisisel sesli asistanlar, yüz tanıma özellikli ödemeler, finans
alanında risk tahmincisi ve sohbet robotları yapay zekayı oldukça
derinlemesine kullanan bir kaç alandan biridir. YZ farkındalıgı ve
uygulamaları, özellikle Bilgi Teknolojileri (BT) ve ilgili dereceleri takip
edenler için çok önemlidir, çünkü onlar bir sonraki nesil YZ
tasarımcıları ve kullanıcıları olacaktır. Bu arastırma, yüksekögretimde
giderek yaygınlasan yapay zeka uygulamalarına yönelik ögrenci
tutumlarını ve deneyimlerini kapsamlı bir sekilde incelemeyi
amaçlamaktadır. Çalısmada Türkçeye uyarlanan Yapay Zekaya
Yönelik Genel Tutum Ölçegi kullanılacaktır ve karma arastırma
yöntemine göre gerçeklestirilecektir. Nicel veriler için tabakalı
örnekleme yöntemiyle ulasılması planlanan en az 500 üniversite
ögrencisinden veri toplanacak, nitel veriler için ise maksimum
çesitlilik örneklemesi ile belirlenen 100 ögrenci ile derinlemesine
görüsmeler yapılacaktır. Arastırmanın özgün degeri, Türkiye'deki
üniversitelerde yapay zeka uygulamalarının kullanımını ögrenci
perspektifinden ele alması ve gelecekteki uygulamalar için yol
gösterici olmasıdır. Çalısmanın, üniversitelerde yapay zeka
entegrasyonu süreçlerine katkı saglaması ve ögrenci merkezli
yaklasımla politika önerileri sunması beklenmektedir.
2025-08-21 23:29:26
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
Egitimin Gelecegi: Yapay Zeka Destekli Otonom Ögrenme Modeli
Yapay Zeka destekli öğrenme süreçlerinin tanıtımı ve uygulamaları,
öğretmenlerin otonom öğrenme konusunda bilgi ve becerilerinin
geliştirilmesi
2025-08-21 23:23:35
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
Gedik Network: Öğrenciler ve Akademisyenler İçin İşbirlikçi Akademik Forum
Gedik Network: Öğrenciler ve Akademisyenler İçin İşbirlikçi Akademik Forum
2025-05-05 12:22:32
ARAŞTIRMA PROJESİ
Devam Ediyor
Üniversite Öğretim Elemanlarına Yönelik Yapay Zeka Okuryazarlığı Eğitimi
Üniversite Öğretim Elemanlarına Yönelik Yapay Zeka Okuryazarlığı Eğitimi
2025-05-05 12:20:39
ARAŞTIRMA PROJESİ
Devam Ediyor