Projeler
"Görsel İletişim Tasarımı
Öğrencilerinin Mesleki Öz yeterlikleri, Akademik Başarıları ve Sabır Becerileri Arasındaki İlişkinin
İncelemesi"
Görsel iletisim tasarımı yöntemleri ve teknikleri, tarih boyunca
degisen toplum düzenlerine kültürel degisikliklere
ve gelisen teknolojiye paralel olarak farklılıklar göstermistir. 1900’
lerin son çeyreginden itibaren dijitallesme, her
geçen gün artan bir hızla gündelik yasantı içinde yer almıstır. Öz
yeterlik ise bireyin akademik bir görevi basarı
ile tamamlaması için yetenegine ve gücüne dair inancı olarak
tanımlanır. Öz yeterlik ögrencilerin egitim
döneminde akademik basarısının önemli parçası olmakla beraber
tüm hayatında basarısını etkileyen önemli bir
kavramdır. Iletisimin en etkili yönü, bilginin kısa sürede
anlamlandırılıp algılanmasının görsellerle
gerçeklesmesine katkı saglayan görsel iletisim alanı oldugu için
görsel iletisim tasarımı toplumsal baglamlardan
ayrı olarak ele almak mümkün degildir. Tasarımda mesaj ile
toplumsal konuların islenmesi arasında kosut bir
iliski bulundugu için toplumsal konularda gözlem becerilerini
kullanarak ve bu duruma farklı bakıs açılarını
katarak tasarımlarına yansıtan görsel iletisimciler, çözümün bir
parçası olma görevini üstlenirler. Bu baglamda
görsel iletisim tasarımı alanında basarılı iletisimcilere/tasarımcılara
sahip olmak için yüksek bir öz yeterlik ve
motivasyona sahip tasarımcılar yetistirmek önemlidir. Bu çalısmanın
amacı görsel iletisim tasarımı
ögrencilerinin mesleki öz yeterlik, akademik basarı ve sabır
arasındaki iliskiyi incelemeyi amaçlamaktadır.
Arastırmanın temel amacı, ögrencilerin mesleki öz yeterlik
düzeylerinin, akademik basarıları ve sabır becerileri
ile arasındaki iliskiyi incelemektir. Tanımlayıcı ve bagıntısal tarama
yönteminin kullanıldıgı arastırmanın
örneklemini Istanbul’da bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinde
egitim alan görsel iletisim tasarımı ögrencileri
(1., 2., 3. ve 4. sınıflar) olusturmaktadır. Ögrencilerin görsel iletisim
tasarımı mesleki öz yeterliklerini ölçmek için
Chen, Gully ve Eden (2001) tarafından gelistirilen “Öz yeterlik
Ölçegi” kullanılacaktır. Ayrıca ögrencilerin
akademik basarı ve sabır arasındaki iliskiyi ölçmek için Pascarella ve
Terenzini (1980) tarafından gelistirilen
“Sosyal Bütünlesme ve Sebat Etme Niyetleri Ölçegi Toplumsal
Bütünlesme ve Kararlılık Niyeti Ölçegi”
kullanılacaktır. Elde edilen veriler güvenirlik ve geçerlik
analizlerinden sonra Pearson korelasyon testi ve
regresyon testi yapılarak analiz edilecektir. Elde edilen bulgular
görsel iletisim tasarımı ögrencilerinin mesleki
öz yeterliklerini ve akademik basarı ve sabır becerilerini gelistirmek
için önemli çözüm önerileri ortaya koyacagı
tahmin edilmektedir.
2023-10-27 14:13:00
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
Troya Önünde Atlar 3
Venüs ün Doğuşu DGSGalerisi
DİĞER
Tamamlandı
Troya Önünde Atlar 1
Troya Atı Çanakkale
DİĞER
Tamamlandı
Türk Cam ve Vitray Sanatı nın kazandırılması ve tanıtımı
Selçuklu Yıldızı motifli renkli cam ve kurşunlu vitray tekniği uygulaması
DİĞER
Tamamlandı
Troya Önünde Atlar 2
Troya Atı Çanakkale Troya
DİĞER
Tamamlandı