Projeler

MONEL MALZEMELERIN BIRLESTIRILMESINDE KULLANILAN KAYNAK SARF MALZEMELERININ YERLILESTIRILMESI
2024-04-01 15:44:02
-Tübitak 2244
Devam Ediyor
Marmara Denizindeki Yapay Resif Alanlarının Belirlenmesi
Marmara Denizi, Karadeniz ile Ege Denizi arasında bağlantı sağlayan, boğazlar sisteminin bir parçası ve politik anlamda da önemli bir denizimizdir. Son yıllardaki balıkçılık ve dalış turizmine yönelik yapay resif uygulamaları ile birlikte bu denizimizden faydalanma yolları arttırılmıştır. Marmara Denizi’xxnde kayıtlı 2 yapay resif projesi vardır. İlki, Erdek bölgesinde ve balıkçılık idaresi amacıyla uygulanmıştır. Diğeri ise, 2017 yılında bilimsel araştırma amacıyla Prens Adaları civarında oluşturulmuştur. Bu iki kayıtlı ve izinli yapay resif projesi dışında da uygulamalar olduğu bilinmekte ancak bu uygulamaların sayıları ve nitelikleri hakkında bilgi bulunmamaktadır. Marmara Denizi’xxnin ekolojik ve ekonomik anlamda en uygun şekilde kullanılabilmesi için, bu alanların tespit edilmesi önemlidir. Bu alanların sayısı, nerede olduğu, niteliği hakkında bilgi almak için anket çalışmaları, tüplü dalışlar vb araştırma yöntemleri kullanılmalıdır. Bu sayede elde edilecek bilgiler ile bölgede gelecekte planlanacak yeni yapay resif projelerine yön vermek ve denize! kullanımın verimliliğini arttıracak öneriler sunmak açısından önemlidir.
2023-05-04 23:30:07
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Yüksek Hız Takım Çeliklerinin Borlanması
2023-03-21 11:44:16
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Artırılmış/Sanal Gerçeklik Uygulaması ile Robotik ve Kaynak Hibrit Eğitim Modülü Geliştirilmesi ve Uygulanması (SANAL ARK)
Mesleki ve teknik eğitimde yenilikçi teknolojileri ( AR, VR, Robotik, Uzaktan Erişimli Lab.) bir araya getirerek nitelikli işgücü yetiştirilmesi
2023-01-23 13:45:22
Kalkınma Bakanlığı
Devam Ediyor
OTOMOTİV FREN BALATALARININ ALÜMİNYUM MATRİSLİ B4C TAKVİYELİKOMPOZİT MALZEMEDEN ÜRETİMİ VE KARAKTERİZASYONU
Metal matrisli kompozit malzemeler üstün mekanik özellikleri nedeniyle genişuygulama alanı bulmasına rağmen otomotiv endüstrisinde fren sistemlerindekullanılabilirliği fazla araştırılmamıştır. Alüminyum-B4C esaslı kompozitlerin aşınmadirencinin yüksek olması bu malzemelerin fren balatası olarak kullanılabileceği yönündeçalışmanın yapılmasını teşvik etmiştir. Günümüzde fren sistemlerinde balata malzemesiolarak organik esaslı malzemeler, sinterlenmiş metalik malzemeler ve karbon esaslımalzemeler kullanılmaktadır. Sinterlenmiş metalik fren balataları ve karbon esaslıbalatalar sadece yüksek performans arabaları, askeri ve endüstriyel amaçlı uçakların iniştakımlarında ve yüksek hız trenlerinde kullanım alanı bulmaktadır. Diğer frensistemlerinde ise genellikle organik esaslı fren balataları kullanılmaktadır. Organik esalıfren balataları bir veya daha fazla bağlayıcı reçinenin asbest fiber ve çeşitli bileşimlerdekikatkı malzemeleriyle üretilmiş kompozitlerdir. Çevreye zararı ve kanserojen etkisinedeniyle günümüzde asbest esaslı sistemlerin kullanımından uzaklaşmakgerekmektedir. AB’xxye giriş, sürecinde çevre kirliliği ve insan sağlığı göz önünealındığında, asbest esaslı fren sistemleri yerine kompozit esaslı fren sistemleriningeliştirilmesi üzerine çalışmaların yapılması zorunlu hale gelmiştir.
2021-02-08 15:28:09
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Yüksek Kaynak Özelliklerine Sahip Nano Partikül Alaşımlı Özlü Kaynak Tellerinin Geliştirilmesi
Kaynak ve onarım teknolojileri geliştirmek için nano teknoloji ile üretilen çeşitli katkı bileşenleri içeren yeni özlü kaynak telleri (Flux Cored Wires /FCW) geliştirmek.
2020-09-25 16:25:37
Avrupa Birliği
Tamamlandı
TİTANYUM KAYNAĞINDA OPTİMUM PROSES PARAMETRELERİNİN BELİRLENMESİ
Titanyum ve alaşımlarının kullanıldığı yerlerde, TIG kaynak işlemleri için uygulanan yöntem ve parametrelerin kullanımının araştırılması ve daha sonra bu yöntem ve parametreler için optimum koşulların belirlenmesi için deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi.
2020-09-25 16:24:17
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
KOMPOZİT MALZEMEDEN TREN FREN BALATASI (SABO) ÜRETİMİ
Demiryolu taşıtlan için fren balatalan farklı fiziksel ve kimyasal özelliğe sahip birçok bileşenden oluşan, karmaşık kompozit malzemelerdir. Polimer, seramik, ve metal gibifarklı bileşenlerden oluşur. Fren malzemelerinden korozyon direnci, hafiflik, uzun ömür,düşük ses seviyesi ve düşük maliyet istenir. Ticari frenlerde kullanılan pek çok farklımalzeme vardır.Fren balataları genellikle tozlanan sıcak preslenmesi ile oluşturulan kompozitmalzemelerden yapılır (lO-20 bileşenli). Bu bileşenler, bağlayıcılar, yapı malzemeleri,dolgular, sürtünme ayarlayıcılardır. Fren balatalan toz bileşenlerin kanştınlması, yüksekbasınç altında sıcak preslenmesi ve ısıl işlemleri ile üretilir. Üretimde kullanılan zaman,sıcaklık, basınç ve bileşim değerlerine göre fren balatalarının fiziksel, mekanik vetribolojik özellikleri değişir.Fren balatalarında optimum imalat koşullarının bulunabilmesi için pek çok deney yapmakgerekir. Bu projede tren fren balatalannın üretimi için optimum imalat parametreleribelirlenecektir. Bu optimum proses parametreleri tren fren balatalarının imalatındakullanılacaktır.
2018-08-05 21:41:05
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
akışkan yatak fırınlarında yüzey sertleştirme ve karbür kaplamada optimum proses parametrelerinin belirlenmesi
akışkan yatak fırınlarında yüzey sertleştirme ve karbür kaplamada optimum proses parametrelerinin belirlenmesi
DİĞER
Tamamlandı
dispersiyonla dayanıklaştırılmış alüminyum matrisli kompozit malzemelerinin kaynak kaabiliyetinin araştırılması
dispersiyonla dayanıklaştırılmış alüminyum matrisli kompozit malzemelerinin kaynak kaabiliyetinin araştırılması
DİĞER
Tamamlandı
kalıp malzemesi olarak kullanılan Al 7075 alaşımının döküm kusurlarının sıcak şekillendirme ile giderilmesi
kalıp malzemesi olarak kullanılan Al 7075 alaşımının döküm kusurlarının sıcak şekillendirme ile giderilmesi
DİĞER
Tamamlandı