Projeler

Mikroelektronik teknolojilerinde kullanılan silisitlerin üretimi yapısal ve elektriksel karakterizasyonu
2022-09-15 11:15:23
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Mikroelektronik teknolojisinde kullanılan nikel silisitlerin hızlı ısıl işlem prosesi ile üretimi yapısal ve elektronik karakterizasyonu
Mikroelektronik teknolojisi için ince film mazleme üretimi
2022-09-15 11:11:30
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
1010 ve 1040 çelik yüzeylerine farklı elementler yayındırarak korozyona ve aşınmaya dayanıklı hale getirilmesi
2022-09-15 11:09:51
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Ni Cr Alaşımlarından Gerinim Ölçer Strain Gage Üretim Çalışmaları
2022-09-15 11:07:51
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Kendiliginden Birlesmis Au Dna Au Nano Yapıların Katı Halde Üretilmesi Ve Plazmonik DavranısınınIncelenmesi
2021-12-28 15:58:04
TÜBİTAK PROJESİ
Tamamlandı
OTOMOTİV FREN BALATALARININ ALÜMİNYUM MATRİSLİ B4C TAKVİYELİKOMPOZİT MALZEMEDEN ÜRETİMİ VE KARAKTERİZASYONU
Metal matrisli kompozit malzemeler üstün mekanik özellikleri nedeniyle genişuygulama alanı bulmasına rağmen otomotiv endüstrisinde fren sistemlerindekullanılabilirliği fazla araştırılmamıştır. Alüminyum-B4C esaslı kompozitlerin aşınmadirencinin yüksek olması bu malzemelerin fren balatası olarak kullanılabileceği yönündeçalışmanın yapılmasını teşvik etmiştir. Günümüzde fren sistemlerinde balata malzemesiolarak organik esaslı malzemeler, sinterlenmiş metalik malzemeler ve karbon esaslımalzemeler kullanılmaktadır. Sinterlenmiş metalik fren balataları ve karbon esaslıbalatalar sadece yüksek performans arabaları, askeri ve endüstriyel amaçlı uçakların iniştakımlarında ve yüksek hız trenlerinde kullanım alanı bulmaktadır. Diğer frensistemlerinde ise genellikle organik esaslı fren balataları kullanılmaktadır. Organik esalıfren balataları bir veya daha fazla bağlayıcı reçinenin asbest fiber ve çeşitli bileşimlerdekikatkı malzemeleriyle üretilmiş kompozitlerdir. Çevreye zararı ve kanserojen etkisinedeniyle günümüzde asbest esaslı sistemlerin kullanımından uzaklaşmakgerekmektedir. AB’xxye giriş, sürecinde çevre kirliliği ve insan sağlığı göz önünealındığında, asbest esaslı fren sistemleri yerine kompozit esaslı fren sistemleriningeliştirilmesi üzerine çalışmaların yapılması zorunlu hale gelmiştir.
2021-02-08 15:28:09
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı