Projeler
CUMHURİYETİN 2. YÜZYILINDA MARKA KENT OLMA YOLUNDA UŞAK ÇALIŞTAYI
Bu araştırma kapsamında, "Cumhuriyetin 2. yüzyılında marka kent olma yolunda Uşak" konulu bir çalıştay düzenlenecektir. Çalıştaya yerel yönetim, iş dünyası ve akademik alanlardan uzman kişiler davet edilecektir. Proje kapsamında Uşak ilinin tarihi ve kültürel mirası, turistik potansiyeli, ekonomik dinamikleri ve sektörleri, yerel yönetimin sürdürülebilir kalkınma stratejileri, şehrin öne çıkan özellikleri ve şehrin güçlü yönlerini vurgulayacak olan alanında tecrübeli isimler çalıştaya davet edilerek ortaya koydukları görüşler kitap bölümü olarak değerlendirilecek ve bir kitapta toplanacaktır.
2024-03-27 12:14:27
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Cumhuriyetin 100. Yılında Her Alanda Güçlü Kadın
Tarih boyunca kadınların toplumun her alanında daha fazla varlık göstermeleri, cinsiyet eşitliğinin bir gereği olarak kabul edilmiştir. Kadınlar, iş yaşamında lider pozisyonlara yükselerek toplumun ekonomisinin büyümesine katkı sağlamışlar ve aynı zamanda toplumsal dönüşümün itici güçleri olmuşlardır. Cumhuriyetin 100. yılında Türkiye'deki kadınların toplumsal, ekonomik ve siyasi vb. alanlardaki gücünü vurgulamak için yapılan bu araştırmanın amacı alanlarında uzman güçlü kadınların teknoloji, sanayi, ekonomi, eğitim, siyaset, medya, dış politika, edebiyat ve sanat, spor ve sağlık vb. alanlardaki rollerinin yükselişini ele almaktır. Bu nedenle araştırmada kadınların rol model olma potansiyelini vurgulamak ve genç nesillerin daha fazla özgüven kazanmalarına ilham kaynağı olabilmek için Cumhuriyetin 100. yılında "Her Alanda Güçlü Kadın” konulu bir çalıştay düzenlenecektir. Çalıştaya teknolojide, sanayide, ekonomide, siyasette, akademide, medyada, dış politikada, edebiyatta ve sanatta, sporda ve sağlıkta sosyal sorumluluk alanında vb. alanlarda öncü çalışmalar yaparak topluma hizmet etmiş uzman araştırmacılar davet edilecektir. Çalıştayda, uzman araştırmacı her bir davetlinin alanlarındaki deneyimleri kitap bölümü haline getirilecek ve bu kitap bölümleri Cumhuriyetin 100. yılı anısına bir kitapta toplanarak yayımlanacaktır. Yayımlanacak olan kitap, toplumun her alanında araştıran, çalışan, üreten güçlü kadınların Türkiye'nin daha adil, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir toplum olmasındaki katkılarını ortaya koyan önemli bir kaynak olacaktır.
2024-03-21 23:43:52
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Tamamlandı
Türkiye’deki Vakıf Üniversitelerinde Eğitim Alan Görsel İletişim Tasarımı Öğrencilerinin Mesleki Etik ve Etik Algısı
Görsel iletişim tasarımı, görselliğin merkezi bir rol oynadığı, bilginin en kolay şekilde iletildiği bir tasarım iletişimidir. Görsel iletişim tasarımını icra eden tasarımcıların, topluma karşı sorumlulukları, vicdanı ve mesleki rolünün getirdiği yükümlülükleri vardır. Bu nedenle görsel iletişim tasarımı eğitimi alan öğrencilerin bir tasarımı oluştururken, meslek etiğinin, etik düşünme ve eylemlerinin niteliğini sorgulamaları önemlidir. Etik, hukuksal bir içerik ve yaptırıma sahip olmayan kişiyi alacağı kararlarda özgür bırakan değerler sistemidir (Arda ve Pelin, 1995, s. 324). Bu nedenle etik, görsel iletişim tasarımı öğrencilerine, tasarım eyleminde ve sonrasında karşılaşılan ahlaki davranışlarda kişinin kendisinin ve mesleğinin yetkinliği için kılavuzluk yapar. Bireyin mesleğini ve görevini insanlığın yararı doğrultusunda güvenilir bir şekilde doğru ve tam yapması, etiğin temel alanıdır (Goode, 1996, s. 68). Görsel iletişim tasarımı alanında toplumsal, yasal ve etik konularının bilinmesinin önemi, ürün ve hizmetlerin tanıtımının ötesinde daha geniş etkiler konusunda farkındalıklar yaratır. İyi tanıtımı yapılamayan bir iş bir hasarı da beraberinde getirir. Bu nedenle görsel iletişim tasarımcıları, tasarımın eşitlik, sağlık ve güvenlik, yaşam kalitesi, çevresel sürdürülebilirlik, kapsayıcılık, erişilebilirlik, kültürel çeşitlilik ve insani koşulların iyileştirilmesi konularını ele alma potansiyelini ortaya koyan etkin savunucuları olmalıdırlar (Eliri, 2011, s. 35). Alanında her şeyden önce, üstlendiği işte onur, haysiyet, doğruluk, dürüstlük, ahlak ve bütünlük değerlerine sahip görsel iletişim tasarımı uzmanlarına sahip olmak için mesleki etik ve etik algıları yüksek, görsel iletişim tasarımı uzmanları yetiştirmek gerekmektedir. Bu nedenle, üniversiteler, öğrencilere mesleki bilgi ve becerinin yanında, mesleklerinin, toplum üzerindeki etkilerini sorgulatabilmeli ayrıca doğruluk, dürüstlük, güven gibi etik değerleri de kazandırabilmelidir (Erdoğan, 2006, s. 3). Bu çalışmanın amacı gelecekte görsel iletişim tasarımı mesleğini icra edecek tasarımcı adayı öğrencilerin, etik algılarını ve etik davranma niyetlerini yaş, cinsiyet, sınıf, etik dersi almış olma gibi bazı değişkenler çerçevesinde inceleyerek aralarında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmektir. Betimsel ve bağıntısal tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemini Türkiye’deki Vakıf Üniversitelerinin Görsel İletişim Tasarımı öğrencileri (1., 2., 3. ve 4. Sınıf) oluşturmaktadır. Öğrencilerin mesleki etik ve etik algılarını ölçmek için Adkins ve Radtke (2004) tarafından geliştirilen “Students’ and Faculty Members’ Perceptions of the Importance of Business Ethics and Accounting Ethics Education: Is There an Expectations Gap?” isimli çalışmaları ile öğrencilerin etik davranma niyetlerini tespit etmek için Deshpande, Joseph ve Prasad (2006) yılında yapmış oldukları “Factors Impacting Ethical Behavior in Hospitals” isimli çalışmaları referans alınarak geliştirilen “Görsel iletişim tasarımı öğrencilerin iş etiğinin önemine ilişkin algıları” ölçeği kullanılacaktır. Elde edilen veriler güvenirlik ve geçerlik analizlerinden sonra gruplar arası karşılaştırmaları yapmak için bağımsız örneklem t-testi, birden fazla gruba sahip değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi yapılarak analiz edilecektir. Elde edilen bulgular mesleki etik değerlerini benimsemiş görsel iletişim tasarımı uzmanlarının yetiştirilmesi ve bu alanda yetişen bireylerin etik algılarının ve etik davranma niyetlerinin ölçülmesi açısından önemli çözüm önerileri ortaya koyacağı tahmin edilmektedir.
2023-10-23 13:08:07
TÜBİTAK PROJESİ
Devam Ediyor
KADINLARIN DİJİTAL GİRİŞİMCİLİKTE GÜÇLENDİRİLMESİ
Kartal Belediyesi ile toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının güçlenmesi yönünde 2022 yılı Mart ayında İstanbul Gedik Üniversitesi arasında girişimcilik kültürünün yaygınlaştırılması ve başarılı işletmelerin kurularak girişimciliğin geliştirilmesini teminen, özellikle kadın girişimcilerin iş kurma, yürütme bilhassa e-ticaret konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları amacıyla projenin protokolü imzalanmıştır. Protokol sonrası iki dönem halinde, 150 kadına “Kadın Dijital Girişimcilik Seminerleri” adı ile altı başlıkta eğitimler düzenlenmiştir. Eğitimleri tamamlayan kadınlar el emeği ürünlerini (tekstil, seramik, resim, cam, gıda) kendi sosyal medya hesaplarından, e-ticaret sitelerinden ve Kartal Kadın Çevre Kültür ve İşletme Kooperatifi üzerinden satışa sunmuşlardır. Ayrıca proje sonunda Editörlüğünü Dr. Öğretim Üyesi Ayşin ŞİŞMAN ve Dr. Öğr. Üyesi Emel BİROL'un yaptığı "KADINLARIN DİJİTAL GİRİŞİMCİLİKTE GÜÇLENDİRİLMESİ VE GÖRSEL İLETİŞİM ALANI UYGULAMALARI” İSİMLİ proje kitabı Literatürk Yayınevi tarafından yayınlanmıştır.
2023-10-23 12:54:41
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Tamamlandı
Pendik Kadın Dijital Girişimcilik Projesi
2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sebebiyle küresel ölçekte zarar gören geleneksel satış platformlarının yanı sıra aksama yaşayan tedarik zincirinin yol açtığı ekonomik ve sosyal tahribatın etkilerini aza indirmek amacıyla sürdürülebilirlik dâhilinde yeni arayışlar önem kazandı. Daha da önemlisi pandemi kaynaklı ortaya çıkan tahribat, en çok kadın, yaşlı, engelli ve sığınmacılar gibi hassas gruplar üzerinde olumsuz bir seviyede kendini gösterdi. Hassas grupların bu süreçte daha dayanıklı hale gelmesi için başta kadın kooperatifleri ve sığınmacı girişimcileri kapsamak üzere bu grupların dijital satış platformlarına kazandırılması, ekonominin güçlendirilmesi ve sürdürülebilirlik açısından büyük önem arz ediyor. Bu kapsamda kadınlara el emeği ürünlerini e-ticaret yolu ile pazarlama becerileri edindirerek ekonomik kalkınmalarını destekleyen bir proje ihtiyacı ortaya çıktı. İstanbul Gedik Üniversitesi ve Pendik Kaymakamlığı liderliğinde “Pendik Kadın Dijital Girişimcilik Projesi (PEKAD)”, kadınların evlerinde ürettikleri her türlü ürünü (gıda dışı) veya onaylı tedarikçilerin ürünlerini satışa sunabilecekleri, sadece kendi ürünlerini değil, diğer kadınların ürünlerini de satarak gelir elde edebilecekleri yurt içi ve yurt dışı olmak üzere internet satışı ve daimi satış mecralarının oluşturulduğu bir projedir.
Pendik’te yaşayan kadınlara el emeği ürünlerini e-ticaret yolu ile pazarlama becerileri edindirerek ekonomik kalkınmalarını ve güçlenmelerini sağlayan bir projedir. Kadınların evlerinde ürettikleri her türlü ürünü (gıda dışı) veya onaylı tedarikçilerin ürünlerini satışa sunabilecekleri, sadece kendi ürünlerini değil, diğer kadınların ürünlerini de satarak gelir elde edebilecekleri yurt içi ve yurt dışı olmak üzere internet satışı ve daimi satış mecralarının oluşturulduğu bir projedir.1
2023-10-23 11:55:14
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Tamamlandı